2014-04-11

Day 8 Los Arcos to Viana or How I Asked a Portugese Man to My Bed

This morning was partly cloudy so we set off as soon as we could, trying to get as far as possible before the sun came out. When it is sunny it gets very warm around lunch time. We actually made it to Viana just before 1 o'clock, so we had a nice afternoon. I hit the showers and it felt so good to wash off the dust. As I was getting done I realized that I left my towel on my bed. I called out to see if Stella could help me, but a man answered, asking if I needed anything. It was Bruno from Portugal, whom I met on my first day, and then on and off. So, I asked if he could go to my bed and get my towel. By then Stella was back and helped me. Another 20 km today.

Viana

We want cookies!

Kids in Viana

Jay and Stella
Bruno
Imorse var det halvmulet, så vi skyndade oss iväg för att komma så långt som möjligt innan solen kom fram. Vid lunchtid var himlen klarblå och solen stekte. Det kändes som att vi aldrig skulle komma fram, men vid 13-tiden var vi i alla fall framme. Duschen kändes ovanligt skön, dagen var både svettig och dammig. Tänk då hur det kändes när jag insåg att jag lämnat handduken på sängen. Jag hoppades att Stella skulle höra mig om jag ropade, men istället svarade en mansröst. Det var Bruno från Portugal, som jag träffade redan första dagen, och som jag sett till och från alla dagar sedan dess. Jag bad honom hämta handduken. Just då dök Stella upp och hjälpte honom. Tack och lov för vänner! 20 km idag.

No comments:

Post a Comment