2014-04-16

Day 13 Villafranca Montes de Oca to Atapuerca or Walking to Tie the Pig

Last night I stayed at the San Antonio Abad albergue in Villafranca. The albergue is nothing special, but the hotel is nice. I also had a quiet night, only 3 people in a room for 8. This morning I started walking late, going slowly up the mountain. At the top I stopped for water and peanuts, when suddenly Jay and Stella came along the trail. So nice to see them again! We had a nice walk along a forest road that looked a lot like Sweden, I almost got homesick. Almost. Now we are in Atapuerca, which actually means Tie the Pig.



Hostel under renovation. Looks like it will be very nice.

Nice café/shop just before Atapuerca. The charge more from pilgrims, which is illegal.

In Atapuerca
A very nice salad before the main course
Inatt bodde jag på härbärget San Antonio Abad. Det var inte så speciellt, men hotelldelen var fin. Där åt jag en trevlig middag igår kväll. I morse tog jag det lugnt och gick sakta uppför berget. När jag kom till toppen tog jag en paus med vatten och jordnötter. Helt plötsligt kom Stella och Jay och gick längs leden. Det var roligt att se dem igen. De blev tvungna att stanna tidigare igår pga allergiproblem. Uppe på berget gick leden genom en tallskog, det såg ut som hemma och jag fick lite hemlängtan. Men bara lite! Efter lunch blev det väldigt varmt igen, och det var skönt att komma fram till Atapuerca, som faktiskt betyder Binda grisen.
Jag har lyckats bränna höger arm, som nästan alltid är i skuggan när man går, ganska skickligt tycker jag. Men jag köpte solkräm med solskyddsfaktor 50 igår, så här ska inte brännas mer!

No comments:

Post a Comment