2014-04-23

Day 20 Terradillos de Los Templarios to Calzadilla de los Hermanillos

The day started cloudy with a light drizzle, but before lunch it cleared up. I reached Sahagun just before 10 and went to the pharmacy to get some ibuprofene for all my aches and pains, then stopped for an early lunch at a bar. However, I had to wait for so long for my food that I didn't leave Sahagun until noon. After a while the road turned into a red dirt road, and it looked just like an African steppe, very beautiful. When I finally reached Calzadilla de los Hermanillos I was very tired, and very happy for another nice room with clean sheets and a proper towel. 26 km today.

I passed Hobbiton in the morning





Nice kids wishing us a buen camino!



There was nobody else on our floor, so Henni and I had this bathroom all to ourselves!
I morse var det mulet och lätt duggregn, men före lunch tittade solen fram. Jag kom till Sahagun kl 10 och gick till apoteket för att köpa ibuprofen. Sedan fortsatte jag till en restaurant för att äta tidig lunch. Lunchen drog dock ut på tiden, och jag lämnade inte Sahagun förrän ca 12. Efter ett tag kom jag in på en liten röd grusväg (som i Kambodja), som jag följde i ca 8 km. Det såg ut precis som på den afrikanska steppen. Kort gräs, ett träd här, en buske där. Mycket vackert. När jag väl kom fram till Calzadilla de los Hermanillos var jag trött efter 26 km vandring. Efter en dusch brukar det kännas bättre, och idag delar vi tvättmaskin och torktumling, 20 kr för mig =) I natt delar jag rum med Henni från Nederländerna, och ett antal fåglar som kryper runt under takpannorna. Får se vem som sover bäst!

No comments:

Post a Comment