2014-04-28

Day 25 Villares de Orbigo to Santa Catalina de Somoza or How I lost the cathedral - again

Today started cloudy with a hint of rain in the air, but the sun soon came out and it turned into a lovely day. I walked to Astorga where I first got cash and then to the farmacy to buy Voltaren. Then I continued toward the cathedral, or so I thought. But these Spanish towns are tricky. You can see the cathedral from really far and if you go straight to it there is no problem. Since I didn't do that I got lost - again. A little help from friendly Spaniards soon got me on the right track again and I reached the right place. I  planned to see the old bishop's palace, by  Gaudi, but since today is a Monday it was closed. The cathedral was also closed, but since they were going to celebrate mass it was open and I could see it. With everything closed and it was only noon I kept walking another 10 km, until my foot told me it was time to stop for the day. I was a bit surprised when I checked the map and saw that I walked 24 km today. Unfortunately, I found an albergue that was cold and the internet didn't work, so I had dinner (and breakfast) at another albergue.



Astorga cathedral






The Gaudi Episcopal Palace, Astorga


Santa Catalina de Somoza - slightly over exposed =(
San Blas, where I had dinner and breakfast. I should have stayed here too...
I morse var det mulet och såg ut att bli regn, men det sken snart upp och blev en vacker dag. Jag gick till Astorga, där jag först tog ut pengar. Sedan letade jag upp ett apotek, där jag köpte Voltaren för foten. Sedan skulle jag fortsätta till katedralen, men de här spanska städerna är knepiga. Man ser katedralen på flera kilometers håll, och om man går direkt dit är det inga problem. Men nu gjorde ju inte jag det. Efter apoteket gick jag tillbaka samma väg - trodde jag. Snabbt insåg jag dock att jag var helt fel ute och blev tvungen att fråga efter vägen. Då blev det i alla fall rätt.

Jag hade tänkt besöka det gamla biskopspalatset, en vacker byggnad av Gaudi, men eftersom det var måndag så var det stängt. Katedralen var också stängd, men det skulle snart firas mässa, så jag hann in och titta lite. Eftersom allt var stängt och det bara var lunchdags fortsatte jag gå tills foten så att det var dags att stanna för idag. Jag blev ganska förvånad när jag kollade kartan och såg att jag gått 24 km. Tyvärr råkade jag välja ett hostel som var kallt, och vars internet inte fungerade (trots att jag frågat innan jag betalade!), så jag åt både middag och frukost på ett annat ställe, där det fungerade!

No comments:

Post a Comment