2014-04-26

Day 23 La Virgen del Camino to Villar de Mazarife or Walking like a tortoise

I morse när jag skulle gå träffade jag en amerikansk sjuksköterska. Han sa att jag skulle köpa Voltarensalva och smörja fötterna med, för att lindra inflammationen. Får se när jag kommer till ett apotek härnäst.
This morning as I was leaving the albergue I met an American nurse. He told me to get Voltarene for my feet, to ease the inflammation Lets see when I next get to a pharmacy. When I started walking it was raining and it kept raining more or less until lunch. At lunchtime my feet had had enough, so I stopped for the day at a small albergue, Refugio de Jesus. Not my best move so far, but it'll do for one night I guess. I'll go somewhere for dinner to get out of here for a while =) and then I'll leave early tomorrow! Today I parted from Jay and Stella. They have to walk far every day to get to Santiago in time for their plane and my feet can't keep up. 15 km today.
UPDATE: I just moved to albergue Tio Pepe where it's Nice and warm. Happy again!


Nice doorway
Tio Pepe
My room
The view from my room at Tio Pepe
I'm beginning to miss my cats!
I morse när jag skulle gå träffade jag en amerikansk sjuksköterska. Han sa att jag skulle köpa Voltarensalva och smörja fötterna med, för att lindra inflammationen. Får se när jag kommer till ett apotek härnäst. När jag började gå regnade det och det fortsatte dugga/regna mer eller mindre fram till lunch. Ungefär då sa min vänsterfot att den inte ville gå längre idag, så jag stannade vid härbärget Refugio de Jesus. Det var inte ett bra val, men får väl duga en natt. Det har i alla fall riktiga toaletter =) Och duschar!
Idag lämnade jag Jay och Stella, eller rättare sagt de lämnade mig. De måste gå ganska långt varje dag för att hinna med sitt plan hem till NY. Lite sorgligt, men jag hoppas träffa dem igen någon gång i framtiden. Men jag har andra vänner som ligger efter mig just nu, så jag räknar med att de ska hinna ikapp mig snart =)  15 km idag.
UPPDATERING: Jag flyttade just till albergue Tio Pepe, här är det mysigt och varmt!

No comments:

Post a Comment