2014-04-22

Day 19 Carrion de Los Condes to Terradillos de Los Templarios - Discoveries

Today I have made a couple of discoveries:
1. I don't like Roman roads. I was looking forward to walking an actual Roman road. The Romans knew how to build roads, after all this time it is still very good, one of the best I've seen so far here in Spain. The problem is it is very boring. Imagine a completely straight road that goes on and on forever. No hills, no trees, no houses, just flat green fields. For 18 km. I was so happy when I found a secondary route I could walk for 5 km.
2. I am happier on my own than walking with everybody else. This morning there were a lot of people starting at the same time, like a stream of pilgrims going down the trail. When I got on the alternative trail I felt free, like a burden was lifted off my shoulders.
3. When my spirit is happy my body feels better. When I was walking on my own I was very happy and my feet felt so much better. Joining the others again I still felt good for the last 3 km.
4. Real towels are so much nicer than my light weight one. Tonight Jay, Stella and I share a room with a private bath, sheets and towels. TOWELS!
27 km today.

Start of the Roman road - which I disliked so much I didn't take any pictures...

My detour

Our room

Idag har jag upptäckt några saker om mig själv.
1. Jag tycker inte om romerska vägar. Romarna var skickliga vägbyggare, efter alla dessa år var det en av de bästa vägar jag sett hittills i Spanien. Nackdelen är att vägen var helt rak utan kullar, inga träd eller djur, inga hus, bara gröna åkrar. I 18 km. Jag var så glad när caminon delade sig så jag kunde se något annat i 5km.
2. Jag är lyckligare på egen hand än med en massa andra människor. I morse var vi många som startade samtidigt och på denna långa platta väg kunde man se alla samtidigt. Det var så skönt att svänga av från alla människor och gå på en liten,krokig väg där jag inte kunde se någon annan (även om jag visste att de fanns runt kröken, jag hade 2 framför och en bakom mig).
3. När min själ mår bra så mår jag också bättre kroppsligen. På den lilla stigen hade jag mindre ont i fötterna också.
R. Riktiga handdukar är mycket trevligare min lättviktsvariant. Inatt delar Jay, Stella och jag på ett rum med 3 sängar, eget badrum, riktiga lakan och handdukar. HANDDUKAR! 27 km idag.

No comments:

Post a Comment