2014-05-11

Day 38 In Santiago

Today was a quiet day waiting for tomorrow's flight out of Santiago. The weather was perfect, nice and warm. I went for a walk around the Old Town and went to mass again. Today's mass was a little different, maybe because it is Sunday. There was a very good choir of 15 teenagers singing old medeival  songs and very impressive organ music. There was also a cardinal from England, so the sermon was in both Spanish and English. There was even more people than Friday's mass. And they used the Botafumeiro again! After mass I had crepes at the creperia next to the cathedral. I was sitting there for a long time in the sun, talking to 2 other pilgrims. Finally I went back to the hotel and packed, and now I'm ready for an early start tomorrow.

The choir
The botafumeiro


An impressive organ
The relics of St James

My hotel

The view from my room



Idag hade jag en lugn och fin dag i väntan på att flyget ska gå imorgon bitti. Först provpackade jag och insåg att jag måste komprimera packningen bättre! Sedan gick jag på en promenad runt gamla stan i solskenet. Klockan 12 gick jag på mässa igen. Mässan idag var lite annorlunda, med en kör bestående av ca 15 ungdomar som sjöng medeltida sånger på latin. Utan noter. Mycket vackert. Orgelmusiken var också mycket pampig, och predikan hölls av en kardinal från England, först på spanska och sedan en sammanfattning på engelska. Efter nattvarden användes Botafumeiron igen. Det var ännu mer folk än i fredags, men jag var tidig (45 minuter i förväg...) och fick en sittplats. Efter mässan åt jag crepes på creperiet bredvid katedralen. Jag satt länge i solen och pratade med 2 andra pilgrimer. Till slut gick jag tillbaka till hotellet och gjorde i ordning allt inför morgondagens avresa.

No comments:

Post a Comment