2014-05-05

Day 32 Samos to Portomarin in which I have a very confusing dinner

Today was another nice day, partly cloudy, but a very warm afternoon. I walked with Maria from Germany. The first 11 km to Sarria we had to walk along a road, but then it got better. Part of the way we took a bus, since my feet were bad and Maria has allergy problems. My right hip has been bothering me a bit today, but I think that is from the horse riding, so it will get better soon. I hope.
When we got to Portomarin I went for a walk, and when I returned to the albergue (O Mirador, very nice. We have our own bathroom) Maria was talking to Bernard from Belgium, who only speaks French, and I really mean ONLY French. Not a word of English, or any other language. We decided to have dinner together. Maria speaks French fairly well, and English as well, so she was the translator, but it was difficult for her to remember when to speak which language. Anyway, we all had a lot of fun, and that is what is important. Perhaps 18 km today?

In Portomarin

View from the restaurant

Maria wrote notes to remember what language to speak - English with me...
...and French with Bernard.


Ännu en vacker dag, delvis lite moln men mycket varmt i Portomarin. Idag har jag gått med Maria från Tyskland. De första 11 km gick vi längs en väg, men efter Sarria blev det bättre. En del av vägen tog vi bussen, eftersom Maria har allergiproblem och jag har mina fötter. Idag har jag dessutom haft ont i höger höft sedan hästturen häromdagen, men det slå nog bli bättre snart.
När vi kom till Portomarin gick jag på en liten promenad och köpte bl a Yoghurt. När jag kom tillbaka till alberguet (O Mirador, mkt bra, vi har eget badrum). Så satt Maria och pratade med Bernard från Belgien. Han talar bara franska och förstår såvitt vi vet inte ett ord på något annat språk. Som tur är så är Maria ganska bra på både franska och engelska. Vi bestämde i alla fall att äta middag tillsammans, och det var verkligen en upplevelse! Maria fick fungera som.tolk mellan engelska och franska, och det blev till slut väldigt förvirrande. Vi hade i alla fall en trevlig kväll med god mat, och det är ju huvudsaken! Jag har inte koll på hur långt jag gått idag, men kanske 18 km?

No comments:

Post a Comment