2014-05-01

Day 27 Foncebadon to Ponferrada - in which I lay my burdens down and turn into a mountain goat

Today is the day I climb the highest mountain pass of the camino. Not a big deal, since Foncebadon is almost at the top. At the top of the pass is the Cruz the Ferro (the Iron Cross), at 1530 meters. I made it sooner than expected, and got my Stone out from my pack. You are supposed to bring a Stone from home and leave it at the cross as a symbol of leaving your burdens at the foot of the cross. So I laid my Stone down, and suddenly I laughed and felt very happy. Maybe it worked, the rest of the day was downhill for 25 km, and the walking was sooo easy =) I am now in Ponferrada, where I hope to see the Templarios' castle tomorrow. 27 km  today.


At the Cruz de Ferro

A beautiful day!



Entering Molinaseca
The albergue in Penferrada
A lot of laundry today!
Idag ska jag gå upp till Caminons högsta bergspass, men eftersom Foncebadon ligger nära toppen blir det enkelt. På toppen finns Cruz de Ferro (Järnkorset) på 1530 meters höjd. Där ska man lämna en sten som man burit hemifrån, som en symbol för att man lägger ner sina bördor vid korsets fot. Så jag tog min lilla sten (det är ju en symbol, den behöver inte vara stor) och lade den på toppen. Plötsligt skrattade jag och kände mig väldigt lycklig. Kanske det fungerade, för resten av dagen var ca 23 km nedför, och jag kände mig som en bergsget, så enkelt var det att gå. Slutligen kom jag till Ponferrada, där jag bor på det enda härbärget, ett fint och fräscht som drivs av katolska kyrkan. 27 km idag.

No comments:

Post a Comment