2014-05-06

Day 33 Portomarin to Palas de Rei - Blisters part II and in which I tell my story of how I got involved in a dog fight

The other day after dinner I was just about to pay, when I heard a big dog barking and something that sounded like a scared child. I ran outside and found a huge German Shepard chasing and biting a Golden Retriver. About 10 Spanish people were watching, but nobody did anything. I started yelling, but that didn't help. So I ran toward the dogs and yelled as loud as I could. They just moved and continued the fight. So I kept running and yelling. By now there were were more people there, and one Spanish man actually managed to separate the dogs. If I understood them right the black dog had done this before. In Sweden he would be out down, he was really crazy!
Today was an uneventful day, apart from 2 new blisters right next to the first one. I felt one of them yesterday, so used compeed today, but still ended up with two new blisters this afternoon. So, now there's a new compeed taped in place and my whole heel is taped. This is so silly, I only have 3 days to go! 25 km today.



Häromdagen efter middagen, just som jag skulle betala, hörde jag en stor hund skälla och något som lät som ett skrämt barn. Jag skyndade mig ut, och såg en jätteschäfer som jagade en Golden Retriever (många hundar här är verkligen enorma!) Ca 10 spanjorer tittade på, men ingen ingrep. Jag skrek åt hundarna, men det hjälpte inte. Så jag sprang mot dem och skrek ännu högre, men de sprang bara undan. Nu hade det kommit ännu fler människor, och en man lyckades faktiskt separera hundarna. Om jag förstod det hela rätt så hade schäfern gjort detta tidigare, men han var ju snäll mot människor... så då är det tydligen okey.
Idag har inget särskilt hänt, utom att jag fått 2 nya blåsor. Jag kunde känna en pytteliten blåsa på hälen igår, bredvid den första, så jag använde ett compeedplåster idag, men lyckades ändå få 2 nya blåsor. Så nu har jag satt på ett nytt compeed och tejpat hela hälen, jag har ju bara 3 dagar kvar! Mulet hela dagen, med duggregn på förmiddagen, men det var så varmt och lite regn att jag klarade mig med regnskydd på ryggsäcken. Själv gick jag i shorts och linne. 25 km idag.

No comments:

Post a Comment