2014-05-10

Day 36 Santiago - In which I meet old friends

When I arrived in Santiago I was so tired after my marathon walk that I checked in to the first hotel I found. At the hotel I made some new friends, Marilyn and John from Australia. We went out for pizza, probably one of the worst pizzas I ever had. But after just having snacks and sodas all day I was hungry! Today I made reservations for my trip home and then went to get my Compostelas, the certificates of my pilgrimage. This year it is 800 years since St Frances of Assisi made his pilgrimage, so there is a Franciscan Compostela as well.
At 11.30 I met Stella and Jay, who just returned from Finisterre. We went to Pilgrim's Mass at the cathedral and were lucky, the Botafumeiro was used for the incense. We then went to have a look at the Parador, the Old pilgrim hospital turned into a luxury hotel, where we decided to eat. The food was wonderful and the restaurant very nice. Later, Stella and Jay had to take the bus to the airport, a bit sad. But at least we got to spend the day =)

Waiting for my compostelas
Meeting old friends







The Parador

The restaurant

Everything was delicious





 
Igår när jag kom till Santiago efter min maratonvandring var jag så trött att jag checkade in på första bästa hotell. Nu är det slut med albergues! På hotellet träffade jag John och Marilyn från Australien. Vi gick ut och åt pizza, en av de sämsta jag ätit någonsin. Men efter att bara ha fikat och druckit vatten/läsk (snabba kolhydrater) hela dagen var jag hungrig, så den gick ned.
Imorse bokade jag flygbiljetter till hemresan. Sedan gick jag för att hämta ut mina compostelor, bevisen på min vandring. I vanliga fall kan man bara få en, men i år är det 800 år sedan den helige Fransiskus gick sin pilgrimsvandring, så man kan få en extra Compostela.
11.30 träffade jag Jay och Stella, som just kom från Finisterre. Vi gick på pilgrimsmässa i katedralen och hade sån tur att det stora rökelsekaret Botafumeiron användes. Sedan gick vi för att titta på Parador, det gamla pilgrimssjukhuset, som numera är lyxhotell. Vi bestämde oss för att äta där, och maten var verkligen god! Sedan var det dags för Jay och Stella att ta bussen till flyget. Lite sorgligt, men vi hann i alla fall umgås några timmar. Och nu vet jag var flygbussen går =)

No comments:

Post a Comment