2014-02-11

Starting over/Börja om (svenska längre ner)

Years ago hubby and I used to do a lot of walking. Then nerves in both feet got pinched and made me have to quit, but I miss it a lot, especially the mountain trips. So now I decided to start again and see where it gets me.

To really get me going I felt the need for a goal, so yesterday I got plane tickets to go to Biarritz on 3 April. From there I'll take the bus/train to Saint-Jean-Pied-de-Port and start walking the Camino Frances toward Santiago de Compostela. I have no idea how far I'll get, or how my feet will hold up, but that's the charm with the Camino. The goal isn't Santiago, the goal is the journey.


För många år sedan brukade min man och jag gå långa promenader.  Sedan fick jag problem med nerver i kläm i båda fötterna och blev tvungen att sluta, men jag saknar  det, särskilt fjällvandringarna. Nu har jag bestämt mig för att börja gå igen och se hur det går.


Efter ett tag började det kännas lite trögt, och jag kände att jag behövde ett mål med promenaderna. Igår bokade jag flygbiljett till Biarritz den tredje april. Därifrån fortsätter jag med buss och tåg till Saint-Jean-Pied-de-Port där jag ska starta min vandring på Camino Frances mot Santiago de Compostela. Jag vet inte hur långt jag kommer att kunna gå, eller om mina fötter klarar sig, men det är charmen med caminon. Målet är egentligen inte Santiago, målet är färden.

No comments:

Post a Comment