2014-02-16

Blistered feet/Blåsor (svenska längre ner)

As if pinched nerves wasn't enough I now have blisters on both feet. As I was getting ready for my walk yesterday I thought I'd try a "new" pair of shoes. My feet always hurt more or less and I don't have any shoes or boots that suit my feet very well for walking. Yesterday I thought I'd try the shoes I use in the garden. They seem to work fine for hours in the garden, so why not for walking? 

So, I set out on my walk with a 7 kilo pack on my back. My plan was to walk 11 km, but after 6 km my feet were getting sore. I tried to stick it out, but 1 km later decided that blisters would set my training back. So, I called my husband, who came to pick me up. I was giving in to the pain, but being stubborn isn't the wisest thing to be when you only have so much time to get in as good shape as possible.

Today is rest day, and I'm sure my feet will be ok for a walk tomorrow. On a more positive note the weight on my back didn't bother me much. For my next walk with a pack, I'll increase the weight some more. Not tomorrow, though!

Blåsor

Som om det inte räcker med nerver i kläm så har jag nu blåsor på båda fötterna. När jag skulle ut igår tänkte jag att jag skulle prova ett par andra skor. Mina fötter gör alltid mer eller mindre ont och jag har inga skor eller kängor som passar bra att gå i. Igår testade jag mina trädgårdsskor. Om jag kan ha dem i timmar i trädgården borde jag väl kunna ha dem när jag går?

Så jag gav mig av med 7 kg i ryggsäcken. Jag hade tänkt gå 11 km, men efter 6 km började jag få ont i fötterna. Först försökte jag härda ut, men en km senare insåg jag att rejäla blåsor skulle hindra träningen. Så jag ringde min man, som kom och hämtade mig. Jag gav efter för smärtan, men när man har begränsat med tid att komma i form är det inte smart att vara envis.

Idag är det vilodag och imorgon kommer mina fötter vara ok att gå med igen. Positivt är i alla fall att ryggsäcken inte var något problem. Nästa gång ska jag prova med mer vikt i ryggsäcken, men det gör jag inte imorgon!

No comments:

Post a Comment