2014-03-06

New Boots/Nya kängor

So far I've been training in my old Meindls, but since they hurt my feet quite a bit I've been looking for new ones. I've tried mainly shoes, but haven't found any that feel good. So, I finally found a pair of medium high boots that I hope will work, Salomon X Ultra Mid. They are comfortable, but maybe a bit too soft. Today I tried them for the first time, I walked 10 km in snow and sleet with 6.5 kilos in the pack, and so far they seem to be good. The fact that the shoe laces kept coming undone was very annoying until I managed to tie them up well enough for them to stick. You'd think that, paying so much, you'd get better shoe laces. Anyway, I think we're going to be good friends my new shoes and I =)

Nya kängor

Hittills har jag tränat i mina gamla Meindl-kängor, men eftersom de gör ganska ont att gå i har jag letat efter nya skor. Och jag ville ha skor, inte kängor, men har inte hittat några som passar mina fötter. Slutligen bestämde jag mig för Salomon X Ultra Mid, ett par medelhöga kängor som är sköna, men kanske något för mjuka. Idag använde jag dem för första gången, jag gick 10 km i snö och slask med 6,5 kilo i ryggan, och än så länge känns det bra. Irriterande var att skosnörena gick upp hela tiden, men till slut kom jag på ett sätt att knyta dem ordentligt. Man kan ju tycka att när man betalar så mycket borde man kunna få bättre skosnören. I alla fall tror jag att kängorna kommer att bli bra!

No comments:

Post a Comment